Kraks@dekrook: verleiding door nieuwe reclamevormen
Net te laat! Deze activiteit is helaas al afgelopen. We helpen je graag zoeken naar iets anders:
Info
Reclamemakers zoeken steeds nieuwe manieren om onze aandacht te trekken. Soms is het daardoor niet meer duidelijk wat reclame is. Ontdek op deze publieksavond welke technieken reclamemakers gebruiken, hoe we deze zelf kunnen opmerken en hoe we kinderen en jongeren reclamewijs kunnen maken.
Na de lezingen kunt u terecht in zaal Vos en Haas, waar u een reclamespel kunt spelen en educatief materiaal kunt meenemen.
PROGRAMMA
Iedereen reclamewijs, da’s wijs! - Verolien Cauberghe & Liselot Hudders (Center for Persuasive Communication, UGent)
Het AdLit project wil iedereen “reclamewijs” maken: ouders, kinderen, leerkrachten... Reclamewijs zijn betekent dat je merken en reclame kan herkennen en nadenkt over de boodschap. Welke strategie gebruiken de reclamemakers? Willen de reclamemakers dat je hun product koopt? Willen ze je een goed gevoel geven? Is de reclame eerlijk? Door jezelf deze vragen te stellen kan je op een goede manier omgaan met reclame en word je niet beïnvloed zonder dat je het weet.
Game jezelf reclamewijs - Laura Herrewijn (MICT, UGent)
Tijdens Kraks in de Krook presenteren we onze games die we ontwikkeld hebben om kinderen, samen met hun ouders, meer te leren over reclame. Elk spel belicht een ander aspect van reclamewijsheid en helpt kinderen om als geïnformeerde consument om te gaan met reclame.
Jong geleerd, oud gedaan?! Reclame-educatie... - Tammy Schellens & Britt Adams (Vakgroep Onderwijskunde, UGent)
Weet u wat product placement is of wat advergames zijn? Wat is uw mening over het gebruik van photoshop in reclame? Waarom kunnen we vele socialenetwerksites gratis gebruiken? Het zijn deze vragen, maar ook nog vele anderen, die aan bod komen in het reclamewijze lesmateriaal dat we - in het kader van het AdLit-project - ontwikkeld hebben voor zowel basis- als secundair onderwijs. Tijdens Kraks @ De Krook presenteren we enkele concrete oefeningen uit het lesmateriaal.
Reclame 3.0., vindt u de weg in het kluwen van wetgeving? - Ingrid Lambrecht (Centre for IT & IP Law, KULeuven)
Nieuwe reclamevormen zetten de huidige reclameregels onder druk en het wettelijk kader hierrond wordt er daardoor niet eenvoudiger op. Deze presentatie zal de meest belangrijke wettelijke principes beknopt toelichten in het licht van deze reclamevormen, maar zal ook aandacht besteden aan de mogelijkheden om klacht neer te leggen.
Wanneer?
Afgelopen
Contactgegevens
Prijzen en voordelen
| Basistarief | Gratis |
