Info
BROEDfestival, het tweedaags podiumkunstenfestival voor steengoed werk in ontwikkeling komt terug! Nieuwe makers die al langer op een idee broeden, maar dit nog niet konden toetsen aan een publiek, kunnen hier voor het eerst hun ei kwijt. Bereid je voor op twee avonden vol theater, beeldende kunst en (veggie) hotdogs! Wil je graag het hele avondprogramma zien! Bestel dan hier je combiticket.
>> Maandag 2 februari
>> Dinsdag 3 februariLINE-UP
MAANDAG
18u30: Mira Slootmaekers (Illegibilis)
Mira Slootmaekers is een Antwerpse danseres en choreografe die werkt op het snijvlak van hedendaagse dans en visuele technologie. In llegibilis onderzoekt ze samen met een groep hoe een lichaam anoniem kan worden gemaakt, niet door het te verbergen maar door het minder leesbaar te maken via infraroodbeelden. Het resultaat is een poëtische reflectie op zichtbaarheid, druk en de gedeelde warmte die ons als mensen verbindt.
19u10: Lina Ghys & Maartie Ruts (DRIE DAGEN PER DOOD)
Lina Ghys en Maartie Ruts maken rauw, poëtisch en absurd theater met een uitgesproken queer esthetiek en veel humor. In DRIE DAGEN PER DOOD organiseren drie zussen een ontsporend familiefeest waarin trauma en verlies langzaam naar de oppervlakte borrelen. Het resultaat is maximalistisch locatietheater dat balanceert tussen groteske uitbundigheid en scherpe maatschappelijke ondertonen. 20u15: Meike De Roest (Levenslijn)
Meike de Roest is een Brusselse schrijver en theatermaker die bekendstaat om haar intieme verhalen over jonge mensen met ziekte en handicap. Levenslijn volgt een vrouw die net voor haar vertrek naar Canada kanker krijgt en in poëtische, heldere taal haar weg zoekt tussen veerkracht en twijfel. Het resultaat is een levenslustig verhaal over opnieuw durven kiezen, dromen en springen. DINSDAG
18u: Max Keustermans (alles na A.)
Max Keustermans schrijft en speelt vanuit een mix van autofictie, magisch realisme en een tint koortsachtige verbeelding. In alles na A. brengt zijn personage een intieme monoloog vol brieven, reconstructies en excuses, als poging om een ongrijpbare geliefde te begrijpen of los te laten. 19u: Hsio Hsi Chen (Dam Portrait)
Hsiao Hsi Chen, 陳曉熙, onderzoekt in haar visuele werk hoe afwezigheid, isolatie en het zoeken naar een thuis zich in het lichaam en de geest nestelen. Haar beelden vormen een intieme zoektocht naar zelfkennis en de fragiele grens tussen werkelijkheid en dissociatie. De tentoonstelling nodigt het publiek uit om mee te dwalen door haar landschap van kwetsbare herinneringen en stille verbondenheid.
20u: Ondanks Alles (Het f*cking Paradijs)
Ondanks Alles, het collectief van Laura Fonteyn en Arno Knapen, maakt multidisciplinair theater waarin tekst, beeld en geluid samen duistere maar zachte universa vormen. In Het f*cking paradijs botsen Adam en Eva op de rollen die hen zijn opgelegd, terwijl ze elkaar en zichzelf nauwelijks begrijpen. Het resultaat is een speels maar scherp stuk over macht, verlangen en het wankele fundament van het oerduo.
21u: Pieter Lambrechts (Scottish Deep Dive)
Pieter Lambrechts maakt rauw, ambachtelijk theater waarin zijn achtergrond als architect en zijn fascinatie voor brutalisme duidelijk doorschemeren. In Scottish Deep Dive onderzoekt hij op speelse en existentiële wijze waar identiteit begint, en hoeveel daarvan al vastligt vóór we geboren worden. Via een roodharige, mythische afstammingslijn tast hij de grenzen af van spelen, toe-eigenen en thuishoren. Meer info: BROED festival
>> Maandag 2 februari
>> Dinsdag 3 februariLINE-UP
MAANDAG
18u30: Mira Slootmaekers (Illegibilis)
Mira Slootmaekers is een Antwerpse danseres en choreografe die werkt op het snijvlak van hedendaagse dans en visuele technologie. In llegibilis onderzoekt ze samen met een groep hoe een lichaam anoniem kan worden gemaakt, niet door het te verbergen maar door het minder leesbaar te maken via infraroodbeelden. Het resultaat is een poëtische reflectie op zichtbaarheid, druk en de gedeelde warmte die ons als mensen verbindt.
19u10: Lina Ghys & Maartie Ruts (DRIE DAGEN PER DOOD)
Lina Ghys en Maartie Ruts maken rauw, poëtisch en absurd theater met een uitgesproken queer esthetiek en veel humor. In DRIE DAGEN PER DOOD organiseren drie zussen een ontsporend familiefeest waarin trauma en verlies langzaam naar de oppervlakte borrelen. Het resultaat is maximalistisch locatietheater dat balanceert tussen groteske uitbundigheid en scherpe maatschappelijke ondertonen. 20u15: Meike De Roest (Levenslijn)
Meike de Roest is een Brusselse schrijver en theatermaker die bekendstaat om haar intieme verhalen over jonge mensen met ziekte en handicap. Levenslijn volgt een vrouw die net voor haar vertrek naar Canada kanker krijgt en in poëtische, heldere taal haar weg zoekt tussen veerkracht en twijfel. Het resultaat is een levenslustig verhaal over opnieuw durven kiezen, dromen en springen. DINSDAG
18u: Max Keustermans (alles na A.)
Max Keustermans schrijft en speelt vanuit een mix van autofictie, magisch realisme en een tint koortsachtige verbeelding. In alles na A. brengt zijn personage een intieme monoloog vol brieven, reconstructies en excuses, als poging om een ongrijpbare geliefde te begrijpen of los te laten. 19u: Hsio Hsi Chen (Dam Portrait)
Hsiao Hsi Chen, 陳曉熙, onderzoekt in haar visuele werk hoe afwezigheid, isolatie en het zoeken naar een thuis zich in het lichaam en de geest nestelen. Haar beelden vormen een intieme zoektocht naar zelfkennis en de fragiele grens tussen werkelijkheid en dissociatie. De tentoonstelling nodigt het publiek uit om mee te dwalen door haar landschap van kwetsbare herinneringen en stille verbondenheid.
20u: Ondanks Alles (Het f*cking Paradijs)
Ondanks Alles, het collectief van Laura Fonteyn en Arno Knapen, maakt multidisciplinair theater waarin tekst, beeld en geluid samen duistere maar zachte universa vormen. In Het f*cking paradijs botsen Adam en Eva op de rollen die hen zijn opgelegd, terwijl ze elkaar en zichzelf nauwelijks begrijpen. Het resultaat is een speels maar scherp stuk over macht, verlangen en het wankele fundament van het oerduo.
21u: Pieter Lambrechts (Scottish Deep Dive)
Pieter Lambrechts maakt rauw, ambachtelijk theater waarin zijn achtergrond als architect en zijn fascinatie voor brutalisme duidelijk doorschemeren. In Scottish Deep Dive onderzoekt hij op speelse en existentiële wijze waar identiteit begint, en hoeveel daarvan al vastligt vóór we geboren worden. Via een roodharige, mythische afstammingslijn tast hij de grenzen af van spelen, toe-eigenen en thuishoren. Meer info: BROED festival
