U bent hier:

Onderwijs Anders Bekeken: Symposium met Peter Gray en Peter Hartkamp

Lezing of congres Opvoeding

De laatste jaren komt het belang van zelfsturing en spelen bij de ontwikkeling van kinderen steeds meer in de kijker, ook in het onderwijs. Op woensdagavond 25 september halen we twee sprekers over het thema naar België.
De Amerikaanse hoogleraar psychologie Peter Gray is de schrijver van “Psychology” (1991), een veelgebruikt en baanbrekend standaardboek in opleidingen psychologie, en “Free To Learn: Why Unleashing the Instinct to Play Will Make Our Children Happier, More Self-Reliant, and Better Students for Life” (2013). In zijn werk bestudeert hij opvoeding en onderwijs vanuit een evolutionair en antropologisch perspectief, met bijzondere aandacht voor het instinct van kinderen om spelenderwijs te leren.

De Nederlander Peter Hartkamp is de auteur van “Het Gedwongen Onderwijs Voorbij” (2016), een pleidooi voor het realiseren van de rechten van het kind binnen het onderwijs, en geeft in verschillende landen lezingen over onderwijs en mensenrechten. Daarnaast is hij mede-oprichter van Sudburyschool Harderwijk en een expert inzake democratisch onderwijs.

Na de lezingen is er ruimte voor vragen uit het publiek en een babbel bij een glas. De avond kadert in de feestelijkheden voor het tienjarig bestaan van Sudbury School Gent.

Planning:
19:00 Deuren open
19:30 Verwelkoming
20:00 Peter Hartkamp
20:30 Pauze
20:40 Peter Gray
21:30 Mogelijkheid tot vragen stellen
22:00 Napraten bij een drankje

Bron: UiTinVlaanderen.be

Info

Waar Watt The Firms
Nieuwewandeling 62
9000 Gent

Hoe geraak ik hier?

Wanneer
Deze activiteit is afgelopen.
Originele datum: woensdag 25 september 2019
Prijs
Basistarief: 20,00 €
€ 20,0
Reservaties
Trefwoorden onderwijs, leren, kinderen, sudbury, al spelend leren, spelen, democratisch opvoeden